Мотоблок – це невеликий транспортний засіб, створений на базі одновісного шасі. Вважається одним із різновидів малогабаритних тракторів. Це досить зручний засіб, що використовується у сільському господарстві. За допомогою мотоблоків орають та обробляють землю, саджають культури. На мотоблок можна встановити навісне обладнання, адаптери. При встановленні причепа його можна використовувати як транспортний засіб для перевезення середньогабаритних вантажів.
Конструктивно мотоблок – досить простий виріб. Однак навіть воно потребує пильної уваги. Необхідно регулярно проводити технічне обслуговування мотоблоку, замінювати масло та розхідники, оглядати його на предмет більш серйозних пошкоджень, таких як заміна двигуна https://agrotech-trading.com.ua/dvigateli-motobloka.html.
Постараємося сьогодні відповісти, навіщо потрібно проводити обслуговування та ремонт мотоблоку, як часто цього вимагає регламент та які вузли потрібно обслуговувати?
Навіщо потрібно виробляти ТО мотоблоку
У будь-якому механізмі є безліч рухливих частин. Згодом ці частини можуть втрачати свої властивості, слабшати, ламатися. Поломка однієї невеликої деталі може і не стане причиною фатальної відмови, проте може спричинити ланцюгову реакцію. Підсумком може стати вихід із ладу серйозного вузла: двигуна, коробки, приводу. Щоб уникнути подібної ситуації, необхідно регулярно проводити технічне обслуговування мотоблоку: міняти олію, розхідники, оглядати пристрій на предмет механічних пошкоджень.
Всі ці пункти дозволяють значно підвищити ефективність роботи виробу.
- Вчасно змінена олія краще змащує рухомі механізми;
- Заміна розхідників знижує ймовірність поломки;
- Огляд вузлів щодо пошкоджень дозволяє заздалегідь побачити проблему, уникнувши дорогого ремонту.
Як часто потрібно обслуговувати мотоблок
Регламент робіт індивідуальний кожному за мотоблока. Він розробляється під конкретні вузли: двигуни, системи подачі палива, коробки. Однак є низка принципів, які необхідно дотримуватися. Так, наприклад, після кожного використання обов’язково проводити очищення мотоблока від бруду та пилу.
Що ж до розкладу обслуговування, воно проводиться після досягнення певної кількості робочих годин.
Так, за п’ять годин (не обов’язково підряд) роботи мотоблока необхідно перевіряти повітряний фільтр.
Кожні двадцять п’ять годин рекомендується оглядати свічки запалювання, регулювати натяг клинопасових передач і проводити заміну масла в картері двигуна.
Після досягнення п’ятдесяти годин необхідно проводити заміну повітряного фільтра.
Один раз за робочий сезон необхідно міняти свічки запалювання та тросики системи керування. Також один раз за сезон рекомендується міняти олію в коробці. Що стосується заміни глушника та регулювання тросика зчеплення, то ці роботи проводяться при необхідності.
Які вузли необхідно обслуговувати
У першу чергу обслуговування мотоблока включає рухливі вузли. Крім того, постійної перевірки необхідно піддавати найдорожчі деталі. Це дозволяє вчасно помітити несправність та уникнути ремонту. Обслуговування кожної деталі індивідуальне і повинно проводитись у суворій відповідності до вимог виробника. Ось короткий список вузлів, які необхідно регулярно обслуговувати:
- Двигун;
- Система подачі палива;
- Коробка передач;
- Зчеплення;
- Повітряний фільтр;
- Свічки запалювання.
Варто зазначити, що на практиці кількість деталей, що потребують регулярного обслуговування, не обмежується цим списком. Так, наприклад, виробники радять регулярно перевіряти тиск у шинах, рівень масла у двигуні, стан карбюратора. Чим більше часу ви витратите на обслуговування мотоблоку, тим вища ймовірність того, що пристрій прослужить вам вірою та правдою протягом багатьох років.
Обслуговування двигуна
Сучасні мотоблоки оснащуються чотиритактними бензиновими двигунами. Деякі моделі мають дизельний двигун. Їх рекомендується обслуговувати вдвічі частіше, і навіть контролювати рівень масла. Обслуговування двигуна мотоблока включає ряд обов’язкових робіт:
- Насамперед необхідно перевірити рівень масла в двигуні, при необхідності долити рідину;
- Оглянути систему запалювання, замінити свічку, перевірити зазори, оцінити стан котушки запалення.
- Слід нагадати користувачам мотоблоків про запобіжні заходи.
Так, наприклад, двигун після роботи може бути дуже нагрітий. Найкраще почекати кілька годин після відключення, перш ніж розпочинати обслуговування. В іншому випадку рекомендується використовувати захисні рукавички.
Деякі сучасні мотоблоки продаються без масла у двигуні. Якщо ви придбали таку модель, перед першим запуском масло необхідно залити в мотор. Вибирайте той тип олії, яку рекомендує виробник двигуна. Надалі необхідно проводити заміну олії кожні двадцять п’ять годин роботи.
Для заміни олії необхідно відкрутити спеціальну горловину, найчастіше вона знаходиться у нижній частині двигуна. Олія слі ється приблизно за п’ять хвилин, найкраще зливати його в спеціальну ємність або у відхідний бак. Після цього необхідно міцно закрутити горловину, а потім залити нову олію.
Щодо системи запалення, то замінити необхідно лише свічку. Що стосується решти вузлів, то досить візуального огляду. Якщо видимих пошкоджень немає, проводити додаткові заміни не потрібно.
Система подачі палива
Однією з найважливіших складових системи подачі палива є паливний фільтр. Його забруднення можуть викликати неполадки в роботі двигуна, збої в різних режимах використання агрегату, нестабільність обертів. Для обслуговування фільтра мотоблока його необхідно зняти з кріплення, оглянути та очистити. Забруднення може бути викликані потраплянням у бак сторонніх частинок чи неякісним паливом. Обслуговування фільтра мотоблока потрібно проводити як мінімум раз на сезон або за безпосередньої появи проблем.
Коробка передач (редуктор)
Щоб коробка передач не вийшла з ладу, необхідно регулярно перевіряти рівень масла. Якщо він несподівано знизився, необхідно оглянути коробку на предмет витоків. Якщо їх не виявлено, рекомендується долити олію до нормального рівня. Регулярна заміна олії проводиться кожні 100 годин роботи, проте ніхто не забороняє міняти олію частіше. Багато майстрів вважають, що часта заміна масла – запорука тривалої служби агрегату.
Обслуговування зчеплення
Найчастіше мотоблоки використовують дискове зчеплення. Це перевірена часом технологія, яка одночасно має низьку вартість і високу надійність. Деякі типи дискового зчеплення працюють у сухому режимі. У такому разі заміна олії не потрібна. А ось для зчеплення, яке працює у вологому режимі (з використанням олії), потрібна заміна олії кожні 100 годин роботи. Але, як було сказано раніше, можна й частіше.
Повітряний фільтр
Будь-який двигун внутрішнього згоряння вимагає надходження повітря. Щоб очистити його від домішок та дрібних частинок пилу, використовується повітряний фільтр. Якщо фільтр забруднюється, серйозно змінюється склад паливної суміші. Це призводить до того, що двигун починає працювати менш ефективно, починаються збої у роботі. Щоб цього уникнути, виробники рекомендують раз на 50 годин проводити чищення або заміну фільтра.
Інші вузли
Виробники мотоблоків рекомендують регулярно обслуговувати усі вузли. Особливу увагу рекомендується приділити колесам та механізмам керування. Саме вони мають прямий вплив на ефективність роботи мотоблоку.
Механізми керування необхідно перевіряти на плавність ходу. З появою проблем потрібно змастити тросики важелів, що управляють. Робити це найкраще раз на 100 годин, але при цьому не менше одного разу за робочий сезон.
Шини вимагають підтримки постійного тиску. Його рівень залежить від типу ґрунту, на якому ви працюєте. Якщо в шинах постійно буде підвищений або знижений тиск, це може призвести до прискореного зношування та пошкодження.
Не варто забувати і про інші вузли. Так, наприклад, усі пластикові накладки захищають внутрішні деталі від бруду та пилу. Якщо одна з накладок тріснула або загубилася, краще її оперативно замінити.
Заправка мотоблоку
Зверніть увагу на якість палива, що заливається у мотоблок. Щодо конкретних вимог до октанового числа, то для кожного двигуна вони індивідуальні. Більшість імпортних моделей використовують 92-й бензин.
Не варто нехтувати правилами безпеки. Не переливайте паливо, завжди перевіряйте бак щодо витоків. Якщо раптом бензин потрапив на корпус, його слід витерти сухою ганчіркою. Інакше виникає загроза займання.
Запуск мотоблоку після ТО
Після кожного технічного обслуговування необхідно запустити мотоблок у неодруженому режимі та дати йому так попрацювати протягом десяти хвилин. Якщо за цей час не виявлено неполадок: вібрацій, відключення двигуна, дивних звуків, металевого скрегота, можна починати роботу. Якщо після обслуговування в процесі роботи мотоблок поводиться “ненормально”, слід його негайно відключити і оглянути на предмет несправностей.
Зберігання мотоблоку
Більшість сучасних мотоблоків оснащуються підніжкою, що спрощує зберігання. Зберігати його необхідно у вертикальному положенні: так олії та мастильні рідини будуть перебувати у правильній позиції. Приміщення для зберігання повинно бути сухим, необхідно регулярно провітрювати. Якщо мотоблок не використовувався кілька місяців, перед першим включенням рекомендується провести невелике обслуговування: змастити відкриті деталі, перевірити їх на предмет пошкоджень або іржі. Після включення дайте двигуну “прогрітися”, залишивши його на кілька хвилин.
Висновок
Мотоблок – це зручний виріб, призначений для використання у сфері сільського господарства. Сьогодні до них звертаються не лише приватні фермери, а й багато малих та середніх сільськогосподарських підприємств. Відмінна риса цих агрегатів – висока надійність та невибагливість. Їх можна використовувати у будь-яких кліматичних умовах, на будь-якому ґрунті і вони будуть показувати свою ефективність.
Leave a Reply